Når far og mor får tid

- sange

Når far og mor får tid
Du sparer Spar kr. 40,00 med Saxo Premium
Bog, indbundet
36

Familieudgivelse for børn med sange af Halfdan Rasmussen og Ib Spang Olsen indsunget af Martin Spang Olsen og hans kæreste Anna Britt H. Mathiassen.Martin fortæller om tilblivelsen:»Som børn fik vi altid læst højt - når vi skulle sove; når vi holdt jul og fødselsdage; når vi rejste eller bare ventede på noget. Oplæsningen var ofte kombineret med sange; både børnesange på mange sprog og højskolesange og salmer. Til de runde fødselsdage blev det en tradition; at de voksne lavede smædesange til hinanden (en stolt tradition; som vi stadig holder i hævd).Derfor kom det naturligt; at Ib tidligt begyndte at skrive sange til Lasse og mig. De første lavede Ib allerede i 60´erne; blide vuggesange med masser af billeder i; men efterhånden kom der mere action og handling til; og flere af disse sange er senere blev til selvstændige bøger.Efterhånden som familien voksede til; spillede alle efterhånden et instrument. Det udviklede sig med årene til en tradition med jævnlige musikfester; hvor vi spillede og sang for hinanden. Mest klassisk musik; men alle stilarter var velkomne. Jeg husker det som en fantastisk tid - og traditionen eksisterer heldigvis endnu. Jeg skylder musikken i vores barndom meget; stort set alt; hvad jeg laver i dag; relaterer til musik på en eller anden måde.«Ib Spang Olsen og Halfdan Rasmussen. To navne; der er nærmest synonymt med dansk børnekultur.Gennem generationer har børn og voksne fundet sammen omkring netop disse to herrers enestående evne til at være i ´børnehøjde´; og nu udkommer så en CD med en medfølgende billedbog; der indeholder ti sange af Ib Spang Olsen og syv sange fra Halfdan Rasmussens hånd - det hele selvfølgelig illustreret i Ib Spang Olsens velkendte streg.Det har taget mere end ti år at søsætte denne udgivelse. Målet har hele tiden været en samling af børnesange; der er tro mod både teksterne og musikken; og som samtidig kan være et alternativ til de sædvanlige rock-fortolkninger af de klassiske børnesange.Sangene er udvalgt og musikalsk arrangeret af Martin Spang Olsen; der også tog det oprindelige initiativ til en plade med Ib Spang Olsens og Halfdan Rasmussens sange i forening. Solisten er Martins kæreste; Anna Britt Hjarnø Mathiassen.Anna Britt Hjarnø Mathiassen er sanger og danser og har stået på de skrå brædder i en lang række teater- og musicalforestillinger. Ved siden af er hun sanglærer og projektkoordinator for erhvervslivet. Sammen med Martin har hun sønnen Jacob.Martin Spang Olsen er uddannet inden for en lang række kunstneriske og fysiske områder. Han har skrevet bøger; lavet film; teater; musik og skrevet tekster. Ligesom lillebroderen; Lasse; har han også lavet stunts i en lang årrække. Han har sammen med Undervisningsministeriet udviklet nye måder at lære på; og han har udviklet kreative systemer til erhvervslivet.

9788757016970
Vægt:
266 g