Los entresijos del "procés"

af

indgår i serie Mayor


Los entresijos del "procés"
Du sparer Spar kr. 32,61 med Saxo Premium
  • Leveringstid Kan desværre ikke skaffes
Hvis du køber til medlemspris, bliver du automatisk medlem af Saxo Premium. De første 30 dage er gratis, derefter koster det 99,-/md. Medlemskabet fornyes automatisk og kan altid opsiges. Læs mere om alle fordelene her.
  • Fri fragt
  • Stream 60.000 e- og lydbøger
Format:
E-bog, ePub
Udgivelsesdato:
23-03-2018
Sprog:
Spansk
Sidetal:
224
  • Beskrivelse
  • Yderligere info
  • Anmeldelser

"Perdóname, perdóname, no lo he conseguido parar". Estas fueron las palabras de Miquel Iceta a Carles Puigdemont la noche del 26 de octubre de 2017 en el Palau, después de negociar con los mayores responsables del Gobierno español el freno de última hora del artículo 155 en Catalunya. Este es uno de los muchos entresijos, conversaciones, presiones, chantajes e incluso lágrimas que se han producido a lo largo de todo este tiempo. Especialmente el mes de octubre de 2017 pasará a la historia como el de las intrigas, muchas de ellas relatadas aquí por uno de los testigos que más cerca ha estado y mejor conoce los detalles del procés, el periodista Oriol March. Así, este libro es una crónica desde dentro de lo acontecido en las reuniones del Estado Mayor del procés, de la salida de parte del Govern a Bruselas, de las tensiones entre los partidarios de la República. Un relato sobre las diferencias entre Carles Puigdemont y Oriol Junqueras, sobre las presiones de la CUP, sobre las presiones empresariales, sobre los movimientos de Marta Pascal y altos dirigentes del PDeCAT para que el president retirase las urnas el 1 de octubre ante la contundente actuación policial. Una de las mayores intrigas se relaciona con la advertencia de que habría “un baño de sangre” si no se detenía la declaración de independencia, pero ¿de dónde procedía? Durante el procés, no todo fue predecible, de hecho, como afirma un alto cargo del Govern, “hasta el 1-O había un plan y fuimos trampeando. El problema es que nadie contaba con que la cosa saldría más o menos bien”.

Vis mereVis mindre

Udgivelsesdato:
23-03-2018
ISBN13:
9788490974469
Format:
ePub
Forfattere

Vis mereVis mindre

Vis mereVis mindre

Fandt du ikke hvad du søgte?

Hvis denne bog ikke er noget for dig, kan du benytte kategorierne nedenfor til at finde andre titler. Klik på en kategori for at se lignende bøger.

Velkommen til Saxo - din danske boghandel!

Hos os kan du handle som Gæst, Saxo-bruger eller Saxo Premium-medlem. Du bestemmer selv, og vores kundeservice sidder altid klar med hjælp.

Om medlemspriser hos Saxo

Hvis du køber til medlemspris, bliver du automatisk medlem og får del i de mange fede fordele. De første 30 dage er gratis for nye brugere, og derefter koster det kun 99,-/md. Medlemskabet fornyes automatisk, og du kan altid opsige det. Læs mere om fordelene ved Saxo Premium her.

Machine Name: SAXO031