La participación política de las mujeres en Burundi

- Efecto de socialización de género

af

La participación política de las mujeres en Burundi
Du sparer Spar kr. 55,00 med Shopping-fordele
  • Leveringstid 6-12 hverdage
  • Forventet levering 23-12-2022
  • Kan leveres før jul
For at købe bogen til fordelspris skal du have et medlemskab med Shopping-fordele.
Du kan prøve medlemskabet gratis i 30 dage. Medlemskabet fornyes automatisk og kan altid opsiges.
Format:
Bog, paperback
Udgivelsesdato:
23-11-2022
Sprog:
Spansk
Sidetal:
52

Send som gave

Skal vi pakke ind og sende som gave til en, du holder af? Vælg gaveindpakning i kurven. Læs mere
  • Beskrivelse
  • Yderligere info
  • Anmeldelser

La participación política de las mujeres ha sido un tema de estudio privilegiado desde que adquirieron su ciudadanía y se comprometieron a desempeñar un papel activo en la vida de su país. Esta ciudadanía está garantizada por un conjunto de normas que reconocen la igualdad de derechos con independencia del sexo. Este artículo pretende conocer el nivel de participación política de las mujeres en Burundi. Parte de la hipótesis de que la socialización de género tiene un efecto significativo en la participación política de las mujeres en Burundi.Basándose en la extensa literatura sobre las nociones de participación política y socialización, este artículo examina tanto los datos como el material empírico recogido de una treintena de mujeres más o menos activas políticamente.Los datos recogidos muestran que la participación política de las mujeres en Burundi sigue estando marcada por las relaciones de género que se reproducen constantemente en las instancias de socialización. Esta socialización de género actúa como un freno, a pesar de los acuerdos institucionales que favorecen la participación política de las mujeres.

Vis mereVis mindre

Udgivelsesdato:
23-11-2022
ISBN13:
9786205384084
Vægt:
96 g
Dybde:
4 mm
Bredde:
150 mm
Højde:
220 mm
Format:
Paperback
Forfatter

Vis mereVis mindre

Vis mereVis mindre

Velkommen til Saxo – din danske boghandel!

Hos os kan du handle som gæst, Saxo-bruger eller Premium-medlem – du bestemmer helt selv. Skulle du få brug for hjælp, sidder vores kundeservice-team klar ved både telefonerne og tasterne.

Om fordelspriser hos Saxo

For at købe bøger til fordelspris, skal du være medlem af Premium, Premium Shopping eller Premium Studie. De første 30 dage er gratis for nye medlemmer. Medlemskabet fornyes automatisk og kan altid opsiges. Læs mere om fordelene ved vores forskellige medlemskaber her.

Machine Name: SAXO080