HABITAT POPULAIRE ET SÉGRÉGATION SOCIO-SPATIALE À IMPERATRIZ-MA

- une approche du lotissement Recanto Universitário

af

HABITAT POPULAIRE ET SÉGRÉGATION SOCIO-SPATIALE À IMPERATRIZ-MA
Du sparer Spar kr. 55,00 med Shopping-fordele
  • Leveringstid 6-12 hverdage
  • Forventet levering 14-02-2023
For at købe bogen til fordelspris skal du have et medlemskab med Shopping-fordele.
Du kan prøve medlemskabet gratis i 30 dage. Medlemskabet fornyes automatisk og kan altid opsiges.
Format:
Bog, paperback
Udgivelsesdato:
23-01-2023
Sprog:
Fransk
Sidetal:
76

Send som gave

Skal vi pakke ind og sende som gave til en, du holder af? Vælg gaveindpakning i kurven. Læs mere
  • Beskrivelse
  • Yderligere info
  • Anmeldelser

L'étude analyse la production de l'espace urbain dans les villes amazoniennes de taille moyenne, en mettant en évidence les dynamiques socio-spatiales propres à la ville d'Imperatriz - MA. L'objectif est de comprendre le processus de ségrégation socio-spatiale dans la perception des résidents du complexe de logements Recanto Universitário à Imperatriz (MA) et ses relations avec la politique de logement contemporaine. Celui-ci est situé dans le quartier de Vila Fiquene et dispose d'un poste de police, d'une école municipale, d'un centre de référence d'assistance sociale, d'un terrain multisports et d'un centre de santé. La base théorique aborde le phénomène urbain, la ségrégation socio-spatiale et les politiques de logement. Dans la méthodologie, on a opté pour la méthode du matérialisme historique et dialectique, et l'étude de cas, avec une approche quali-quantitative. En outre, on a utilisé les bases bibliographiques de l'IBGE, de la DIREI et de l'IMESC pour exemplifier les matérialisations qui ont été identifiées dans la localité de l'étude. Il en résulte que la réalité du logement est aux antipodes de ce qui est prévu par la politique nationale du logement. La satisfaction d'acquérir son propre logement et l'insatisfaction à l'égard des services fournis par les pouvoirs publics ressortent.

Vis mereVis mindre

Udgivelsesdato:
23-01-2023
ISBN13:
9786205562239
Vægt:
131 g
Dybde:
5 mm
Bredde:
150 mm
Højde:
220 mm
Format:
Paperback

Vis mereVis mindre

Vis mereVis mindre

Velkommen til Saxo – din danske boghandel!

Hos os kan du handle som gæst, Saxo-bruger eller Premium-medlem – du bestemmer helt selv. Skulle du få brug for hjælp, sidder vores kundeservice-team klar ved både telefonerne og tasterne.

Om fordelspriser hos Saxo

For at købe bøger til fordelspris, skal du være medlem af Premium, Premium Shopping eller Premium Studie. De første 30 dage er gratis for nye medlemmer. Medlemskabet fornyes automatisk og kan altid opsiges. Læs mere om fordelene ved vores forskellige medlemskaber her.

Machine Name: SAXO081