Fábulas contadas a los niños
Du sparer Spar kr. 8,57 med Saxo Premium
  • Leveringstid Straks (sendes på e-mail)
Hvis du køber til medlemspris, bliver du automatisk medlem af Saxo Premium. De første 30 dage er gratis, derefter koster det 99,-/md. Medlemskabet fornyes automatisk og kan altid opsiges. Læs mere om alle fordelene her.
  • Fri fragt
  • Stream 50.000 e- og lydbøger
Format:
E-bog, ePub
Sprog:
Spansk
Sidetal:
208
Målgruppe:
6+
  • Beskrivelse
  • Yderligere info
  • Anmeldelser

Estas fábulas son breves historias de animales y de personas que nos pueden servir a todos. En ellas oímos hablar a la astuta zorra y cantar al vanidoso cuervo, y vemos quién se lleva el queso y cómo lo consigue. Este libro nos cuenta lo que pensó un ciervo que se vio en el espejo de las aguas de una fuente, y lo que les sucedió a las ranas que croaban y croaban pidiendo un rey, y a una boba tortuga que quería volar como el águila. Pero también nos dice cómo un ratoncito pudo salvar la vida al poderoso león, y cómo se vengó una cigüeña de la astuta zorra, y cómo? Estas pequeñas historias nos divierten y nos enseñan. Veréis cómo es más importante la inteligencia y el ingenio que la fuerza, y aprenderéis que debemos ser muy prudentes y, sobre todo, muy generosos. Pero va a empezar ya la historia de la cigarra que en verano cantaba y cantaba, mientras la hormiga trabajaba y trabajaba? Estas maravillosas fábulas las escribió en verso Félix María Samaniego, el gran escritor del siglo XVIII, que nació en Laguardia (Álava) en 1745 y murió en 1801. Él había leído muy bien a otros autores de fábulas, como el escritor latino Fedro, el francés La Fontaine y el inglés John Gay, y adaptó algunas de sus historias. Lo hizo tan bien que, desde que se publicaron los dos tomos de sus Fábulas en verso castellano (1781, 1784), mucha gente se las sabía de memoria y las contaba, como vais a hacer vosotros.

Vis mereVis mindre

Udgivelsesdato:
05-06-2014
ISBN13:
9788468311807
Målgruppe:
6+
Format:
ePub

Vis mereVis mindre

Vis mereVis mindre

Fandt du ikke hvad du søgte?

Hvis denne bog ikke er noget for dig, kan du benytte kategorierne nedenfor til at finde andre titler. Klik på en kategori for at se lignende bøger.

Velkommen til Saxo - din danske boghandel!

Hos os kan du handle som Gæst, Saxo-bruger eller Saxo Premium-medlem. Du bestemmer selv, og vores kundeservice sidder altid klar med hjælp.

Om medlemspriser hos Saxo

Hvis du køber til medlemspris, bliver du automatisk medlem og får del i de mange fede fordele. De første 30 dage er gratis for nye brugere, og derefter koster det kun 99,-/md. Medlemskabet fornyes automatisk, og du kan altid opsige det. Læs mere om fordelene ved Saxo Premium her.

Machine Name: SAXO131