Die Sache lebt

- Biologische Grundlagen im Jahreslauf

af


Die Sache lebt
Du sparer Spar kr. 30,00 med Saxo Premium
  • Leveringstid 4-5 hverdage
  • Forventet levering 04-03-2021
Hvis du køber til medlemspris, bliver du automatisk medlem af Saxo Premium. De første 30 dage er gratis, derefter koster det 99,-/md. Medlemskabet fornyes automatisk og kan altid opsiges. Læs mere om alle fordelene her.
Format:
Bog, paperback
Udgivelsesdato:
04-02-2017
Sprog:
Tysk
Sidetal:
254
  • Beskrivelse
  • Yderligere info
  • Anmeldelser

Dieses Buch wendet sich an Erwachsene, die für sich und mit Kindern die alltägliche belebte Umwelt hinterfragen möchten.Für zahlreiche biologische Themen sind Kinder im Grundschulalter besonders leicht zu motivieren. Ihr Interesse an Lebewesen ist hoch. Gerade der Sachunterricht sollte den Kindern eine Hilfe sein, die Umwelt zu erkennen, zu reflektieren und sich ein möglichst großes Maß an Handlungsfähigkeit zu erschließen. Dies sollte mit Entwicklung von Wertschätzung einhergehen, damit wir Menschen die Natur noch möglichst lange nutzen und erhalten können. Dabei ist die Natur stetigen Veränderungen unterworfen und bietet immer neue Herausforderungen zu Erkundungen.Auf der Grundlage langjähriger Erfahrungen mit Studierenden wurde hier das biologische Mindestwissen in verständlicher Form zusammengefasst für alle, die im Bildungsbereich tätig sein wollen. Für die Erschließung grundschulrelevanter und alltagsbiologischer Fragestellungen wurde ein an Phänomenen orientierter Zugang zu Natur und Biologie gewählt und auf molekularbiologische Details verzichtet. Lehrerinnen und Lehrer, Eltern und Studierende sollen dazu ermutigt werden, die vielfältigen Erscheinungsformen des Lebens wahrzunehmen. Ein Einsteigerbuch für alle, die mit Kindern die Natur und Phänomene des Lebens entdecken wollen. Mit dem Anspruch an die Leserinnen und Leser, sich zu Experten weiterzuentwickeln.

Vis mereVis mindre

Udgivelsesdato:
04-02-2017
ISBN13:
9783834017086
Vægt:
425 g
Dybde:
20 mm
Bredde:
154 mm
Højde:
228 mm
Format:
Paperback
Udgave:
4., überarbeitete Aufl

Vis mereVis mindre

Vis mereVis mindre

Fandt du ikke hvad du søgte?

Hvis denne bog ikke er noget for dig, kan du benytte kategorierne nedenfor til at finde andre titler. Klik på en kategori for at se lignende bøger.

Se andre bøger, der handler om

Velkommen til Saxo - din danske boghandel!

Hos os kan du handle som Gæst, Saxo-bruger eller Saxo Premium-medlem. Du bestemmer selv, og vores kundeservice sidder altid klar med hjælp.

Om medlemspriser hos Saxo

Hvis du køber til medlemspris, bliver du automatisk medlem og får del i de mange fede fordele. De første 30 dage er gratis for nye brugere, og derefter koster det kun 99,-/md. Medlemskabet fornyes automatisk, og du kan altid opsige det. Læs mere om fordelene ved Saxo Premium her.

Machine Name: SAXO080