Der große Pfau

- Die Umwandlung der Emotionen im tibetischen Buddhismus

af


Der große Pfau
Du sparer Spar kr. 20,00 med Shopping-fordele
  • Leveringstid 4-6 hverdage (Sendes fra fjernlager)
  • Forventet levering 27-10-2021
For at købe bogen til fordelspris skal du have et medlemskab med Shopping-fordele.
Du kan prøve medlemskabet gratis i 30 dage. Medlemskabet fornyes automatisk og kan altid opsiges.
Format:
Bog, paperback
Udgivelsesdato:
01-10-2007
Sprog:
Tysk
Sidetal:
144
  • Beskrivelse
  • Yderligere info
  • Anmeldelser

In Tibet gilt die wunderbare Fähigkeit des Pfaus, Gift zu fressen und es in die schillernden Schattierungen des Pfauenrads zu verwandeln, als ein Bild für den spirituellen Prozess der Umwandlung von Emotionen in den Geist des Erwachsens. Gemäß den Unterweisungen des Vajrayana sind die Geistesgifte der Emotionen selbst weder negativ noch positiv zu bewerten, sondern werden als Material auf dem Weg zur Erleuchtung benutzt. In dem vorliegenden Band gibt Lama Gendün Rinpotsche, einer der bedeutendsten Meister des tibetischen Buddhismus, Einblick in die Techniken der Geistesschulung des Vajrayana. Die Unterweisungen basieren auf einem klassischen Lehrwerk des 17. Jahrhunderts, den Berglehren des Tschagme Rinpotsche. Karma Tschagme Rinpotsche, geboren 1613, gilt als einer der höchsten Yogis und Gelehrten Tibets. Er verfasste viele Unterweisungen, um allen Praktizierenden auf dem Weg des Dharmas zu helfen, die mehr als hundert Bände umfassen. Die Berglehren stellen die Essenz all seiner Unterweisungen dar. Diese dritte Auflage ist eine leicht überarbeitete Fassung der ersten beiden Auflagen, die beim Theseus-Verlag erschienen. Für die dritte Auflage wurden einige Textstellen, die in der englischen Vorlage enthalten sind und in den bisherigen Ausgaben vergessen wurden, übersetzt und eingefügt, Fehler wurden korrigiert. Die Fußnoten und das Glossar wurden überarbeitet. Die Terminologie wurde dem heutigen Sprachgebrauch angepasst.

Vis mereVis mindre

Udgivelsesdato:
01-10-2007
ISBN13:
9783940269010
Vægt:
184 g
Dybde:
14 mm
Bredde:
141 mm
Højde:
188 mm
Forlag:
Ekayana gGmbH
Format:
Paperback
Udgave:
Neuauflage
Forfattere

Vis mereVis mindre

Vis mereVis mindre

Fandt du ikke hvad du søgte?

Hvis denne bog ikke er noget for dig, kan du benytte kategorierne nedenfor til at finde andre titler. Klik på en kategori for at se lignende bøger.

Velkommen til Saxo – din danske boghandel!

Hos os kan du handle som gæst, Saxo-bruger eller Premium-medlem – du bestemmer helt selv. Skulle du få brug for hjælp, sidder vores kundeservice-team klar ved både telefonerne og tasterne.

Om fordelspriser hos Saxo

For at købe bøger til fordelspris, skal du være medlem af Premium, Premium Shopping eller Premium Studie. De første 30 dage er gratis for nye medlemmer. Medlemskabet fornyes automatisk og kan altid opsiges. Læs mere om fordelene ved vores forskellige medlemskaber her.

Machine Name: SAXO081