Antonio Barceló. Mucho más que un corsario

af


Antonio Barceló. Mucho más que un corsario
  • Leveringstid Kan desværre ikke skaffes
Hvis du køber til medlemspris, bliver du automatisk medlem af Saxo Premium. De første 30 dage er gratis, derefter koster det 99,-/md. Medlemskabet fornyes automatisk og kan altid opsiges. Læs mere om alle fordelene her.
  • Fri fragt
  • Stream 60.000 e- og lydbøger
Format:
E-bog, ePub
Udgivelsesdato:
30-11-2016
Sprog:
Spansk
  • Prisudvikling
  • Beskrivelse
  • Yderligere info
  • Anmeldelser

Prisens udvikling

Spar kr. 23,71

Der er desværre ikke nogen prishistorik tilgængelig for dette produkt.

Antonio Barceló. Mucho más que un corsario es un apasionante recorrido por la vida y hazañas del mallorquín Antonio Barceló, un hombre sencillo que pasó de ser un simple marinero a convertirse en un auténtico héroe de la Real Armada española, gracias a su ingenio y valentía. El próximo mes de enero de 2017 se conmemora el III centenario de su nacimiento. Antonio Barceló y Pont de la Terra (Palma de Mallorca, 1 de enero de 1717-ibídem, 25 de enero de 1797), un modesto patrón mallorquín, de familia humilde y plebeya que, cuando se exigía la hidalguía para ser oficial en la Armada o en el Ejército, de escasa formación académica e intelectual, logró entrar por méritos propios en esa elitista Armada y llegar nada menos que a Teniente General de ella, cuando todo en la sociedad, leyes y costumbres de la época se oponía frontalmente a tan alto encumbramiento. Cambió la manera de combatir en el Mediterráneo con la mismas armas y tácticas que sus enemigos piratas. Se convirtió en corsario al servicio de la corona española y con los jabeques (embarcaciones propias de estas aguas, con remos y velas), artillados fuertemente, logró poner en jaque a los peligrosos bandoleros de las costas españolas.Más tarde, con la adaptación de poderosas baterías artilleras sobre barcazas, fue determinante en los distintos asedios de Gibraltar. Y a él se debe también, en 1784, la última victoria hispana sobre la ciudad de Argel, centro de toda la piratería berberisca. Barceló es quizá el último marino que alcanzó los mayores rangos de la Armada española por la fuerza de los hechos, sin haber pasado por una escuela de marinos y sin pertenecer a una estirpe de recio abolengo.

Vis mereVis mindre

Udgivelsesdato:
30-11-2016
ISBN13:
9788441437135
Format:
ePub

Vis mereVis mindre

Vis mereVis mindre

Fandt du ikke hvad du søgte?

Hvis denne bog ikke er noget for dig, kan du benytte kategorierne nedenfor til at finde andre titler. Klik på en kategori for at se lignende bøger.

Velkommen til Saxo - din danske boghandel!

Hos os kan du handle som Gæst, Saxo-bruger eller Saxo Premium-medlem. Du bestemmer selv, og vores kundeservice sidder altid klar med hjælp.

Om medlemspriser hos Saxo

Hvis du køber til medlemspris, bliver du automatisk medlem og får del i de mange fede fordele. De første 30 dage er gratis for nye brugere, og derefter koster det kun 99,-/md. Medlemskabet fornyes automatisk, og du kan altid opsige det. Læs mere om fordelene ved Saxo Premium her.

Machine Name: SAXO080