2º Informe sobre la Desigualdad en España 2015

- Cómo transformar tu vida en la ciudad

af


2º Informe sobre la Desigualdad en España 2015
Du sparer Spar kr. 29,85 med Saxo Premium
  • Leveringstid Straks (sendes på e-mail)
Hvis du køber til medlemspris, bliver du automatisk medlem af Saxo Premium. De første 30 dage er gratis, derefter koster det 99,-/md. Medlemskabet fornyes automatisk og kan altid opsiges. Læs mere om alle fordelene her.
  • Fri fragt
  • Stream 50.000 e- og lydbøger
Format:
E-bog, ePub
Udgivelsesdato:
15-02-2016
Sprog:
Spansk
  • Beskrivelse
  • Yderligere info
  • Anmeldelser

Dados los cambios observados a lo largo de los últimos años en la distribución de la renta en España, es inevitable la pregunta sobre el papel que han tenido las prestaciones sociales y los impuestos en el crecimiento de la desigualdad y en cómo pueden prevenirla en el futuro, siendo especialmente pertinente la identificación de sus principales lagunas y de los elementos de su diseño sobre los que debería pivotar una estrategia redistributiva más ambiciosa. La respuesta a estas preguntas constituye el objetivo de este Informe de la Fundación Alternativas. El eje conductor es tratar de vincular los procesos de desigualdad existentes en España con las principales políticas del Estado de bienestar. Se trata, por un lado, de abrir el diagnóstico de la desigualdad a diversas manifestaciones que no se limitan al estudio de los indicadores tradicionales de desigualdad económica y su evolución en el tiempo, además de ofrecer una perspectiva de los problemas de desigualdad existentes en el marco de las mismas políticas públicas analizadas. Asimismo, analiza tanto los factores de inequidad en cada ámbito sectorial como los resultados redistributivos que cada política consigue, y dedica también una especial atención a las estrategias políticas destinadas a limitar los efectos de la desigualdad en la sociedad española.

Vis mereVis mindre

Udgivelsesdato:
15-02-2016
ISBN13:
9788490971093
Format:
ePub

Vis mereVis mindre

Vis mereVis mindre

Fandt du ikke hvad du søgte?

Hvis denne bog ikke er noget for dig, kan du benytte kategorierne nedenfor til at finde andre titler. Klik på en kategori for at se lignende bøger.

Velkommen til Saxo - din danske boghandel!

Hos os kan du handle som Gæst, Saxo-bruger eller Saxo Premium-medlem. Du bestemmer selv, og vores kundeservice sidder altid klar med hjælp.

Om medlemspriser hos Saxo

Hvis du køber til medlemspris, bliver du automatisk medlem og får del i de mange fede fordele. De første 30 dage er gratis for nye brugere, og derefter koster det kun 99,-/md. Medlemskabet fornyes automatisk, og du kan altid opsige det. Læs mere om fordelene ved Saxo Premium her.