Ingen varer
i din indkøbskurv

Egen udgivelse

Hent som RSS (Hvad er det?)

Skrevet af

Besked

Skrevet: Onsdag d. 18. maj 2011 kl. 11:48
Er der nogle derude der har erfaring med egne udgivelser, print on demand, books on demand eller hvad det nu måtte hedde?

Er jo rigeligt med hjemmesider og bl.a. www.bod.dk ser fin ud, men er der nogle der har gjort sig erfaringer?

Skrevet: Onsdag d. 10. august 2011 kl. 13:48
der er flere udgivne forfattere, som skriver her på SAXO, bl.a. Ina Ravnkilde og Finn Wilkens
Prøv at læse debatten 'For og imod Books on Demand'længere oppe.
venligst ...

Skrevet: Torsdag d. 11. august 2011 kl. 15:44
Mht. egen udgivelse, er der også snart noget nyt på vej fra SAXO. Læs mere her:

http://blog.saxo.com/2011/08/saxo-selvudgiver.html

Mvh.
Carsten, SAXO.com

Skrevet: Tirsdag d. 6. september 2011 kl. 13:31
Hej Cinaed,
Jeg har prøvet både at få udgivet bøger på etablerede forlag, har selv haft (og har stadig) ansvaret for at udgive andres bøger på et mindre forlag, og har senest etableret mit eget lille forlag for at udgive mine egne bøger selv. Har p.t. udgivet en engelsksproget bog på det internationale marked og en dansksproget bog, som netop handler om hvordan man selv udgiver (oplagt!). Der er mange muligheder for selv at udgive sine egne bøger og få dem ud i almindelig handel. Hvis du rekvirerer dine egne ISBN-numre kan du fx få trykt et lille oplag hos Scandinavianbooks (de kører både print on demand og traditionel bogtryk). Så skal du bruge et boglager/distributør (fx NBC), have oprettet bogen i bogbranchens IT-system BiBi/Bogportalen og så ellers sørge for at få synliggjort bogen i medierne (PR/Markedsføring), ellers er der jo ingen der opdager bogen... I forhold til e-bøger kan du fx anvende Pubhub.dk (kræver CVR-nr.), de distribuerer e-bøger til online boghandlere.

Internationalt er der også flere muligheder for selv at udgive, fx via Createspace.com og Smashwords.com.

Om dette - og meget andet - handler min seneste bog "Forfatter A/S - Sådan udgiver du en bog og opbygger en business omkring den", som kan købes her på Saxo.com.

Tjek evt. www.forfatter-as.dk

Venligst Jan Felland

Ny besked

For at skrive en ny besked bedes du logge ind eller oprette dig som bruger. Det er nemt og gratis og tager under 1 minut.
Din email-adresse (vises ikke til andre brugere)

Har du allerede en brugerprofil?
- adgangskode:    Glemt adgangskode?

Kaldenavn    Hvor vises det?
(f.eks. Peter 23)
Ønsket kodeord 
Gentag kodeord